Khamis

last night

dia tidak pernah mengagalkan aku untuk jatuh cinta berkali-kali untuk dia setiap kali bertemu muka.

ikea menjadi destinasi kami untuk dinner bersama.

seperti yang dikatakan, walaupun berpenampilan dengan hanya single putih dan skinny jeans. dia tidak pernah mengagalkan aku untuk jatuh cinta kepada dia setiap kali kami berjumpa. seperti ada kuasa bukan. tarikan magnet. tarikan gravity untuk aku terus-terusan melekat untuk mendekati dia.

sepatutnya bukan disitu destinasi kami untuk dinner bersama. aku cadangkan we had a very simple dinner kat Murni SS 2, PJ. tapi since dia ingin bershopping a little untuk perkakasan rumah. so, we just agreed to go to Ikea.

i dont call it a very romantik candle light dinner. tapi masa-masa yang terluang bersama dia adalah sungguh berharga. tapi semalam menjadikan lebih istimewa adalah kerana, itu hanya ada aku dengan dia. dia dan aku. tidak ada orang lain. tiada gangguan lain yang menyibuk. tiada teman lelaki dia disisi. aku rasa lebih selesa begitu. senang untuk aku mengeluarkan the'real' me.

we had a good talk.

a good talk. maksud aku disini. we catch up everything yang terlepas pandang oleh kami berdua. menceritakan tentang problem masing-masing. apa yang terbaru dan terkini dari aku dan dia. bergelak sakan bila ingatkan kembali saat-saat yang pernah dilalui oleh kami berdua. vibe yang sungguh indah semalam. secara totalnya, aku menjadi a very good listener untuk dia. majoriti of the talk adalah dari dia. aku hanya menjadi pendengar. aku rela menjadi listenner untuk dia. bagi semua masalah-masalah dia. menjadi pendengar untuk semua cerita-cerita gembira. everything.

bak kata orang tua. in order to memenangi hati seorang perempuan adalah dengan menjadi seorang pendengar yang baik. aku ke arah itu. untuk menjadi a shoulder to cry on untuk dia.

i wish. aku dan dia dapat meluangkan lebih masa seperti ini selalu. not selalu, i dont want selalu, i want everytime. setiap hari. setiap masa. aura-aura yang bermain bila aku bersama dia membuatkan aku lebih bersemangat untuk kesemuanya.

aku dapat rasakan dia pun berperasaan begitu seperti aku. dari reaksi muka dan gelagat badannya. dia enjoy semalam. sebab dia menjadi diri sendiri. tiada lagi kelakuan kontrol-kntrol seperti bila bersama teman lelaki dia. aku dan dia menjadi bebas. kami menjadi diri sendiri. itulah antara part-part yang aku suka bila bersama dengan dia. kami menjadi diri sendiri. tidak perlu berlakon itu ini. mungkin juga sebab kami dah lama berkawan so we feel comfortable untuk menjadi diri sendiri. bila ada comot makanan di tepi bibir pun. siapa pedulik kan??

dia. terima kasih untuk wonderful dinner plus teman dia untuk beli barangan perkakasan rumah. i had a great. aku harap dia pun begitu juga.

sebelum tidur, aku sms dia. untuk mengucapkan terima kasih kerana meluangkan masa untuk aku. a quality time together. tanpa gangguan orang lain.

dia balas dengan mengatakan yang dia had a very wonderful time with me. looking forward untuk keluar bersama lagi. yes !! sesuatu yang baik telah dibalas dengan baik. aku juga looking forward on that.

tidur sambil tersenyum puas.

xoxo.

7 comments:

Wolfis Black berkata...

meluangkan masa bersama pilihan hati adalah masa-masa terindah.

pelangi and promise berkata...

wolfis : sememangnya.

perempuandotdotdot berkata...

:)

pelangi and promise berkata...

perempuan : :)

googoo berkata...

makan murni best kan..;)

cookies berkata...

googoo : tak, shopping kat ikea best ngn perempuan yg die suke.hehe..

pelangi and promise berkata...

googoo : murni memang terbaik.

cookies : yup2..