Rabu

why her?

kenapa dia?

itu satu persoalan yang sering ditanya oleh rakan-rakan. kenapa tiada orang lain?

jawapan aku.

itu mungkin senang bagi kalian. tapi bagi aku. dia adalah sesuatu. sesuatu yang pernah datang ke dalam hidup aku ketika aku betul-betul mahukan seseorang. tapi sayangnya, dia sudah punya orang lain. maksud punya itu belum lagi secara mutlak cuma atas dasar verbal suka-suka.

kami memang rapat. aku ada untuk dia. dan, dia ada untuk aku. itu sudah cukup untuk kami. tapi seperti yang pernah aku katakan, mungkin ruang-ruang untuk aku lafazkan rasa sayang aku yang lebih dari teman baik itu belum muncul ataupun sekiranya muncul mungkin aku yang seorang pengecut.

aku seorang pengecut. mungkin juga. atau aku takutkan dengan patah hati. atau aku takutkan dengan setelah aku luahkan nanti. keadaan yang ada dianatara aku dengan dia sekarang ini akan berubah. aku takut dengan perubahan keatas kami. maksud perubahan ini adalah renggang. takut untuk tidak serapat ini lagi.

aku mahu kami serapat ini.

kekalkan sebegitu. aku tahu, terdetik di dalam hati juga dia menyintai dan menyayangi aku. cuma status sayang itu bagaimana. mungkin dia tidak mahu melukakan hati kekasih hati itu. terperangkap dalam dua hati aadalah seksa. perasaan yang buatkan kita seksa.

menunggu waktu.

8 comments:

Aishah Nur Hakim berkata...

siapa yang tahu manisnya~

Men with rainbow & promise berkata...

aishah : takut sebenarnya.

cookies berkata...

hi pelangi and promise..

Cookies pernah dalam situation yang sama a few years back mase cookies mula berjumpa dgn seorng kawan cookies yg kemudiannye, kitorang ade timbul rase sayang daam diri masing2. Walaupun.....Cookies tahu die dah berpunya masa tu. Kitorang pun jadi bestfren sampai almost ke jinjang "Couple".

So, for now, all i can say is, love her the way u sincerely love her although die ade orang lain sekarang ni. SHow her that u love and care her. Biakan die rase kamu cintakan die.

pelangi and promise berkata...

cookies : wah, pernah mengalami masalah yang sama. cool kan. cintai kekasih orang. hehehe

itulah apa yang aku buat sekarang ini, just be myself. and tunjukkan sayang dan kasih kepada dia. aku rasa dia sedar. dan dia sedar pun tapi.....

pelangi and promise berkata...

cookies : wah, pernah mengalami masalah yang sama. cool kan. cintai kekasih orang. hehehe

itulah apa yang aku buat sekarang ini, just be myself. and tunjukkan sayang dan kasih kepada dia. aku rasa dia sedar. dan dia sedar pun tapi.....

cookies berkata...

haha!! cool memang cool. tp pedih lah..and u don't know what u r going to get. a broken heart and u just have to walk alone after that or u berjaya jadi perampas.

pelangi and promise berkata...

cookies : i rather walk as perampas. i dont know, but broken heart memang menyakitkan. wisemen said; the best men win.

hahahah.

perempuandotdotdot berkata...

sangat pedih