Khamis

Hari Ketujuh : Forget Abt Ol' Love. Lets Start To Communicate

di alam percintaan, memang ada pasang surutnya. ada yang bergaduh dan ada yang berbaik semula. ada yang bercerai berai dan kembali rujuk semula. itulah lumrah percintaan yang ada.

tapi.

untuk aku.

aku rasa aku berada di dalam zon kegagalan bagi setiap kali bercinta. adakah ini hikmah atau malapetaka. aku tidak tahu. yang pastinya. aku sememangnya sering gagal dalam bercinta. samada aku yang buat hal ataupun aku yang ditinggalkan. ini adalah lumrah. we should learn from mistake. belajar dari kesilapan lalu.

atau.

mungkin mereka ini semua bukan jodoh aku.

***

aku ingin bebas dari sindrom atau bulatan mortar kekecewaan. untuk kita keluar dari gelombong ini. kita harus bersosial. konteks sosial disini adalah mulai untuk bergaul dengan people yang telah lama kita tinggalkan.

ini adalah adat manusia. bila sudah tidak berpunya, mereka akan kembali ke kelompok awal mereka. sombong. pentingkan diri sendiri.

perbanyakkan pilihan.

bunga bukan sekuntum dan kumbang bukan seekor. kita harus lihat dunia ini bahawa ia adalah luas. peluang akan ada dimana-mana cuma mungkin takdir yang akan menentukan segalanya.

i should sms back semua kawan-kawan perempuan aku yang aku terlupa dahulu.

3 comments:

i n - c h a n berkata...

today seems that u r fine.

good luck for every day!

;D

flip flop berkata...

hehehe=) saya pun rasa u r getting better. Tuhan memang menguji kita tapi ironinya, we just feel that life is unfair=) tapi bkan tidak adil. mgkn masa kita belum sampai and maybe u shud sms back suma kawan2 pmpn anda. gud luck.

pelangi and promise berkata...

in-chan : terima kasih.

just me : :)